Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.122.2020.1.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.122.2020.1.RK

Kwalifikacja wydatków marketingowych oraz odsetek i prowizji jako bezpośrednie koszty uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2020 r. (data nadania i data wpływu 10 kwietnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów bezpośrednio związanych z przychodami:

  • zapłaconych odsetek i prowizji ponoszonych w ramach inwestycji deweloperskiej jest prawidłowe;
  • wydatków marketingowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji wydatków marketingowych oraz odsetek i prowizji jako bezpośrednie koszty uzyskania przychodów ponoszone w ramach inwestycji deweloperskiej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność deweloperską, czyli będzie budowała budynki mieszkalne jedno- i wielorodzinne i sprzedawała budynki mieszkalne jednorodzinne oraz lokale znajdujące się w budynkach wielorodzinnych. Budowy będą finansowane z kredytów bankowych oraz pożyczek, od których będą płacone prowizje i/lub odsetki. Sprzedaż lokali wymaga ponoszenia wydatków marketingowych, np. udziału w targach mieszkaniowych, reklamy w prasie, Internecie, na billboardach i innych nośnikach. Wydatki marketingowe nie będą miały na celu wpływanie na rozpoznawalność firmy spółki (Wnioskodawczyni), będą promowały konkretne inwestycje pod ich własną nazwą. Wnioskodawczy prowadzi księgi rachunkowe, w których może zaewidencjonować, której budowy dany wydatek dotyczy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00