Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2016 poz. 7339

Uchwała nr XXII/99/16 Rady Gminy w Promnie

z dnia 29 lipca 2016r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Promna

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446
z póź. zm.), w związku z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 roku
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250),
Rada Gminy Promna uchwala co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Promna stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Uchwałę podaje się do publicznej wiadomości mieszkańcom Gminy Promna poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Promna oraz umieszczenie na stronie internetowej Urzędu Gminy Promna.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Promna.

§ 4. Traci moc uchwała nr XXIX/145/2012 Rady Gminy w Promnie z dnia 29 listopada 2012 roku w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Promna.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Zbysław Budyta


Załącznik do Uchwały Nr XXII/99/16
Rady Gminy w Promnie
z dnia 29 lipca 2016 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Promna.

Rozdział 1.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości
i porządku na terenie nieruchomości

§ 1. Zadania własne Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zostały przekazane zgodnie ze Statutem, do Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".
Od 01.01.2014 r. obowiązują w tym zakresie przepisy prawa miejscowego uchwalane przez Zgromadzenie Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".

§ 2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania czystości na części nieruchomości służącej do użytku publicznego, poprzez:

1. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń.

2. Posypanie chodnika piaskiem w celu likwidacji śliskości oraz usunięcia piasku po
ustaniu przyczyny jego zastosowania.

§ 3. 1. Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi dopuszcza się:

a. na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub zbiorników bezodpływowych,

b. na terenie służącym do użytku publicznego, tylko w miejscach do tego przygotowanych i specjalnie oznaczonych.

2. Drobne naprawy pojazdów związane z ich bieżącą eksploatacją (np. wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnienie płynów, regulacje silników itp.) mogą być
przeprowadzane w obrębie nieruchomości tylko za zgodą właściciela nieruchomości,
jeżeli nie są uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości

Rozdział 2.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania
odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych.
Warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 4. Zadania własne Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zostały przekazane zgodnie ze Statutem, do Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".
Od 01.01.2014 r. obowiązują w tym zakresie przepisy prawa miejscowego uchwalane przez Zgromadzenie Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".

Rozdział 3.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych
i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów
przeznaczonych do użytku publicznego

§ 5. Zadania własne Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zostały przekazane zgodnie ze Statutem, do Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".
Od 01.01.2014 r. obowiązują w tym zakresie przepisy prawa miejscowego uchwalane przez Zgromadzenie Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".

§ 6. Ustala się następujące zasady w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
z terenów nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1. opróżnianie zbiorników bezodpływowych może dokonywać tylko uprawniony podmiot, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę;

2. zbiorniki bezodpływowe winny być opróżniane minimum raz w na kwartał;

3. częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji;

4. nieczystości ciekłe odebrane ze zbiorników bezodpływowych oraz komunalne osady ściekowe pochodzące z przydomowych oczyszczalni ścieków mogą być przekazywane do oczyszczalni ścieków w Białobrzegach lub do innej stacji zlewnej przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na wywóz nieczystości ciekłych.

Rozdział 4.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 7. Zadania własne Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zostały przekazane zgodnie ze Statutem, do Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".
Od 01.01.2014 r. obowiązują w tym zakresie przepisy prawa miejscowego uchwalane przez Zgromadzenie Związku Międzygminnego pod nazwą ,,Natura".

Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu
ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 8. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczaniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 9. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:

1. stały i skuteczny dozór na utrzymywanymi zwierzętami;
2.natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe na terenach przeznaczonych do użytku publicznego (chodnikach,jezdniach, placach, parkingach terenach zieleni), umieszczanie ich w woreczkach foliowych oraz wyrzucanie do pojemnika na odpady
3.utrzymywanie zwierząt w sposób nie stwarzający uciążliwości (hałasu, odorów) dla osób zamieszkujących sąsiednie nieruchomości.

§ 10. 1. Psa można prowadzić wyłącznie na smyczy, natomiast psy ras agresywnych mogą być wyprowadzane tylko i wyłącznie na smyczy i w kagańcu.

2. Zwalnianie zwierząt domowych ze smyczy dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem.

3. Zwalnianie przez właściciela posesji psów z uwięzi na terenie nieruchomości może mieć miejsce gdy jest ona ogrodzona i oznaczona stosownym ostrzeżeniem.

4. Należy zgłaszać do Urzędu Gminy fakt zauważania bezdomnego psa lub zwierzęcia podejrzanego o wściekliznę.

Rozdział 6.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 11. 1. Chów zwierząt gospodarskich jest zabroniony na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.

2. Zakaz chowu zwierząt gospodarskich obowiązuje również w sąsiedztwie zwartych terenów zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej, budynków zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej.

Rozdział 7.

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 12. Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami zamieszkania zbiorowego zobowiązani są do przeprowadzania deratyzacji co najmniej raz w roku, obowiązek ten w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych może być realizowany w miarę potrzeby.

§ 13. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni stwarzającej zagrożenie sanitarne, Wójt Gminy Promna, po uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w drodze zarządzenia określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz poprzez zarządzenie termin jej przeprowadzenia.

§ 14. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.

§ 15. W przypadku terenów użyteczności publicznej obowiązek ten spoczywa na Gminie Promna.

Rozdział 8.
Postanowienia końcowe

§ 16. 1. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu sprawuje Wójt Gminy Promna poprzez działania uprawnionych pracowników Urzędu Gminy Promna.

2. Uprawnieni pracownicy Urzędu Gminy Promna winni posiadać imienne upoważnienie do wykonywania czynności kontrolnych i legitymację służbową.


Uzasadnienie

W związku z wejściem w życie w dniu 1 lutego 2015 r. ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. pod poz. 87), Rada Gminy Promna zobowiązana jest do podjęcia nowej uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
Zgodnie z art. 11 w/w ustawy, dotychczasowe akty prawa miejscowego wydane na podstawie m.in. art. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zachowują moc na okres na jaki zostały wydane jednak nie dłużej niż przez 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy zmieniającej, czyli tracą moc obowiązującą z dniem 31 lipca2016r.

W związku z powyższym podjęcie przedmiotowej uchwały jest konieczne. Z uwagi na przekazanie z dniem 01.01.2014 r. zadań własnych Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zgodnie ze Statutem, do Związku Międzygminnego pod nazwą "Natura", w "Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Promna", będącym załącznikiem niniejszej uchwały, uwzględniono zapis, którego treść odnosi się do przejęcia przez Związek Międzygminny pod nazwą "Natura" kwestii związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, celem dostosowania do wymaganej przepisami formy zapisu tego Regulaminu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00