Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 kwietnia 2014 r., sygn. III SA/Wa 2109/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA del. Marek Kraus, sędzia WSA Beata Sobocha, Protokolant starszy referent Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi R. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] kwietnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę

Uzasadnienie

Skarżąca - R. sp. z o.o. w W., złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Opisując stan faktyczny wyjaśniła, iż jej podstawową działalnością jest prowadzenie punktów gier na automatach o niskich wygranych. Skarżąca kupowała więc tzw. "zestawy montażowe", obudowy do automatów oraz oprogramowanie komputerowe stanowiące niezbędne elementy składowe gotowego urządzenia. W skład zestawu wchodzą w szczególności: płyta główna, interface do płyty głównej, płyta z licznikami, czytnik wraz z pojemnikiem na banknoty, wrzutnik monet, ekran, hopper z podstawą i wiązką okablowania, przyciski, przewody elektryczne i uchwyt wrzutnika. Skarżąca montowała poszczególne części w jedno integralne urządzenie - automat do gier. Przed uruchomieniem automaty do gier poddawane były badaniom technicznym dokonywanym przez jednostki badające, uprawnione przez Ministra Finansów. Po otrzymaniu pozytywnej opinii badań przedrejestracyjnych automatów, Skarżąca generowała "Wniosek o rejestrację automatu" (druk GL-1) w celu zarejestrowania go przez Ministerstwo Finansów, a po zmianie przepisów - przez Naczelnika Urzędu Celnego. Po otrzymaniu poświadczonych przez Naczelnika Urzędu Celnego wniosków GL-1, automat mógł zostać wstawiony do punktu gry i eksploatowany. Przedmiotowe urządzenia Skarżąca wprowadziła do ewidencji środków trwałych i dokonywała odpisów amortyzacyjnych od miesiąca następnego po miesiącu, w którym automaty zaczęły być eksploatowane w jej działalności gospodarczej, do momentu ich wyrejestrowania (druk GL-2).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00