Kiedy planowane jest wprowadzenie podzielonej płatności
Od kiedy będzie obowiązywał split payment?
Od kiedy będzie obowiązywał split payment?
Kogo będzie dotyczyła ustawa o split payment??
Czy Split payment będzie obowiązkowy?
Jak będzie wyglądała faktura w metodzie Split payment?
Czy w metodzie Split payment zmieni się druk przelewu?
Jak będzie wyglądała sytuacja podzielonej płatności, gdy sprzedawca wystawi fakturę, a kontrahent będzie płacił w ratach?
Czy kontrahent płacący w ratach będzie mógł zapłacić jedną ratę w metodzie płatności podzielonej, a drugą gotówką?
Czy już teraz można zapoznać się z przepisami regulującymi Split payment?
Czy Ministerstwo Finansów przewiduje broszurę wyjaśniającą zasady działania płatności podzielonej?
Faktura jest wystawiona na kwotę 615 zł brutto, netto 500, 115 VAT. Klient dokonuje płatności decydując, że płaci 500 zł netto i 15 zł VAT-u. I nie zapłaci nic więcej. Czyli jest niedopłata 100 zł. Jak w takiej sytuacji będzie wyglądała ulga na złe długi? Czy te 100 zł należy potraktować jako niedopłatę VAT-u?
Czy jest w ogóle możliwe, że w ramach jednej faktury część płatności będzie płacona według podzielonej płatności, a druga część z tej faktury będzie zapłacona normalnie?
Na czym polega system podzielonej płatności?
Firma ma więcej rachunków bankowych niż jeden i reguluje płatności z różnych rachunków. Jak w takiej sytuacji będzie wyglądała kwestia płatności podzielonej?
Co w sytuacji gdy firma jest zwolniona z VAT-u?
Czy podzielona płatność dotyczy także gmin?
Czy płatność metodą Split paymentu będzie uzależniona od jakiejś konkretnej kwoty?
Czy w JPK należy wykazywać kwotę wydatkowaną na zakup kas rejestrujących do odliczenia?
Od 1 stycznia 2017 r. prowadzę ewidencję JPK_VAT. Czy zmiany, jakie wchodzą w życie od 1 stycznia 2018 r. spowodują konieczność przekształcenia dotychczasowego pliku JPK_VAT?
Jako firma handlowa bardzo często otrzymujemy noty korygujące od kontrahentów, które wskazują, że niewłaściwe są dane nabywcy, gdyż często zmienia się nazwa firmy i NIP. Noty korygujące przychodzą do faktur wystawionych w poprzednich miesiącach. Jak korygować JPK_VAT skoro tych not korygujących może być np. 10 w ciągu jednego miesiąca, do różnych transakcji, z różnych okresów?
Jako mikroprzedsiębiorca dotychczas prowadziliśmy księgowość papierową. Bardzo proszę o informację, co należy zrobić krok po kroku w związku ze zmianami od 1 stycznia 2018 r. i obowiązkiem przesyłania JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców.
Czy w związku z przejściem na elektroniczną wersję ewidencji sprzedaży i zakupu oraz prowadzeniem jej w Excelu, konieczne jest zgłoszenie tego faktu do urzędu skarbowego?
Czy w instrukcji na stronie WWW.jpk.mf.gov.pl dostępny jest również program, który umożliwi wygenerowanie i wysyłkę JPK_VAT?
W przypadku rozliczania firmy kwartalnie, w którym momencie należy złożyć JPK od 1 stycznia 2018 r.?
Czy w przypadku zwolnienia przedmiotowego, jeżeli są składane deklaracje VAT, trzeba będzie również przesyłać JPK_VAT?