Interpretacja indywidualna z dnia 24 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.140.2021.1.AW
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów w dacie wypłaty corocznych wypłat ekwiwalentu barbórkowego
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów w dacie wypłaty corocznych wypłat ekwiwalentu barbórkowego
Skutki podatkowe wypłaty świadczeń uprawnionym członkom rodziny zmarłych emerytów i rencistów.
w zakresie ustalenia: -Czy ponoszone przez Spółkę ogólne koszty funkcjonowania CRiK stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, -Czy ponoszone przez Spółkę koszty świadczeń udzielanych w ramach CRiK na rzecz jej pracowników stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, -Czy ponoszone przez Spółkę koszty świadczeń
obowiązki płatnika w odniesieniu do wypłacanych przez Wnioskodawcę świadczeń obejmujących zwrot przewozu urządzenia domowego oraz zwrotu kosztów jednorazowego przejazdu żołnierza i członków jego rodziny do obranego miejsca zamieszkania w kraju
Zwolnienie z opodatkowania świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie i kondolencji, ponoszonych w związku ze śmiercią pracownika, byłego pracownika (emeryta, rencisty).
Odnosząc powyższe rozważania na grunt niniejszej sprawy, wskazać należy, iż udział pracowników/emerytów/rencistów i członków ich rodzin w wyjazdach w ramach prowadzonej działalności kulturalno-oświatowej, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą ogólnodostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały charakter integracyjny, co wpłynie na polepszenie atmosfery panującej
Obowiązki płatnika w związku z dofinasowaniem wycieczki z ZFŚS.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych osób.
Obowiązki płatnika w związku z dofinasowaniem wycieczki z ZFŚS.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem do wycieczki z ZFŚS.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników, byłym pracowników i innych uprawnionych
Udział pracowników, członków ich rodzin, emerytów i rencistów byłych pracowników Wnioskodawcy, oraz innych osób uprawnionych do korzystana z funduszu w zorganizowanej i sfinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych imprezie, mającej na celu integrację pracowników i poprawienie relacji służbowych, nie spowoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób
obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników i byłych pracowników
Zwolnienie od podatku świadczeń na rzecz pracowników (przejętych przez Wnioskodawcę) oraz emerytów i rencistów, wypłaconych z przekazanych środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych tworzonego przez poprzedniego pracodawcę
W którym momencie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu rekompensaty wypłacane na rzecz osób niebędących pracownikami Spółki (emerytów i rencistów, osób pobierających zasiłki i świadczenia przedemerytalne oraz wdów i sierot, które pobierają rentę po zmarłych pracownikach, emerytach i rencistach)?
W przypadku sfinansowania wycieczki dla pracowników, emerytów i rencistów oraz członków ich rodzin , która miała na celu integrację uczestników na zasadzie powszechnej dostępności, nie można mówić o przychodzie uzyskanym z tytułu nieodpłatnego świadczenia. Zatem po stronie pracowników nie powstał przychód ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
w zakresie skutków podatkowych dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pracownikom, emerytom i rencistom kosztów wycieczki oraz związanych z tym obowiązków płatnika
Czy od otrzymanych świadczeń z ZFŚS przez emerytów i rencistów po zlikwidowanym Kolegium Nauczycielskim należy zastosować zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych określone w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
Podatek dochodowy od osób fizycznych - zwolnienie przedmiotowe.
Jakie skutki podatkowe ciąża na Wnioskodawcy w związku z organizacją imprezy spotkań okazjonalnych?
Rekompensaty wypłacane wdowom, wdowcom i sierotom, które pobierają rentę po zmarłych pracownikach, emerytach i rencistach, korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 92 ustawy do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2.280 zł. Nadwyżka ponad tę kwotę stanowi przychód z innych źródeł i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Z tego tytułu Wnioskodawca nie
Zapomoga zdrowotna przyznana byłym nauczycielom-emerytom i byłym nauczycielom- rencistom, stanowić będzie świadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli zwolnione do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym, kwoty 2.280 zł.