Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-12-14

Podatkowe skutki przekazania prezentu dla kontrahenta

Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty zewnętrzne i stanowić zachętę do dalszej współpracy. Choć gospodarczy cel ponoszenia tego typu wydatków jest więc zrozumiały, to podatkowe skutki zakupu i przekazania prezentów dla kontrahenta już tak zrozumiałe nie są i powodują sporo problemów. W raporcie przedstawiamy odpowiedzi na pytania związane z przekazywaniem prezentów kontrahentom.

1. Czy prezent jest przychodem obdarowanego kontrahenta

PROBLEM

Nasza firma zajmuje się sprzedażą detaliczną alkoholi. W okresie przedświątecznym zamierzamy zorganizować degustację trunków skierowaną do potencjalnych klientów. Niektórym uczestnikom degustacji wręczymy także drobne upominki w postaci butelki wina. Czy udział w degustacji oraz ewentualne otrzymanie upominku spowoduje powstanie przychodu podatkowego po stronie klienta (osoby prywatnej), od którego wartości firma, jako płatnik, powinna pobrać zaliczkę na podatek dochodowy?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00