Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-06-03

Jak ująć w księgach rachunkowych przejęcie środka trwałego będącego zabezpieczeniem płatności za usługę

Nasza firma świadczy usługi. Zamierzamy podpisać z kontrahentem A dwie umowy: jedną na świadczenie usług, drugą na wynajem środka trwałego. W pierwszej umowie to my świadczymy usługi na rzecz kontrahenta A. W drugiej umowie kontrahent A wynajmuje nam środek trwały. Chcemy się zabezpieczyć i wprowadzić w umowie zapis, na podstawie którego mielibyśmy prawo przejąć środek trwały będący przedmiotem wynajmu, jeżeli kontrahent A nie zapłaci w terminie należności wynikających z umowy o świadczenie usług. Wówczas umowa najmu uległaby automatycznemu rozwiązaniu, zaś zobowiązanie kontrahenta A wobec naszej spółki też uległoby rozwiązaniu. Jakie konsekwencje w naszych księgach rachunkowych będą miały przedstawione zapisy umowne?

PROBLEM

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00