Porada
Jakie są podatkowe skutki dostawy czujników dla zagranicznego klienta
PYTANIE
Spółka z o.o. produkuje konstrukcje metalowe, współpracuje z kontrahentem z UE do którego dostarczane są konstrukcje metalowe, których elementem składowym są czujniki elektroniczne. Czujniki te nabywane są od innego kontrahenta UE. Konstrukcje wyposażone w czujnik elektroniczny sprzedawane są do kontrahenta za granicę (do UE), a tam są one montowane na budowach. W styczniu 2022 r. na wniosek kontrahenta wysłano 2 sztuki samych czujników, ponieważ te które były dostarczone wraz z konstrukcją uległy zepsuciu i konieczna była natychmiastowa ich wymiana. W momencie wysyłki nie wiadomo było, czy czujniki zepsuły się w wyniku niewłaściwego użytkowania, czy też przyczyną były wady fabryczne, trudno było określić czy jest to sprzedaż (WDT) czy też wymiana reklamacyjna. Czas na analizę zepsutych czujników według umowy może wynosić do 60 dni. Po upływie tego czasu okazało się że czujniki zostały zepsute w wyniku niewłaściwego użytkowania. W związku z tym planowane jest zafakturowanie dostawy z 3 stycznia 2022 r.
Jak prawidłowo wystawić fakturę, z jaką datą? Jak ustalić datę sprzedaży, żeby możliwe było właściwe udokumentowanie przekroczenia granicy? Jak ustalić datę powstania obowiązku podatkowego w VAT? Jaki zastosować kurs (z którego dnia) do ustalenia podstawy opodatkowania VAT i CIT jeżeli wartości na fakturze wyrażone są w EUR a w polityce rachunkowości przyjęto stosowanie wspólnego/jednego kursu do podatku VAT i CIT?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right