Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.05.2016, sygn. ILPP4/4512-1-76/16-2/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-76/16-2/JN

Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w sytuacji przechowywania w formie elektronicznej dokumentów potwierdzających ich wywóz z terytorium kraju otrzymywanych w formie papierowej i niszczonych po ich zeskanowaniu lub otrzymywanych w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2016 r. (data wpływu 15 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w sytuacji przechowywania w formie elektronicznej dokumentów potwierdzających ich wywóz z terytorium kraju otrzymywanych w formie papierowej i niszczonych po ich zeskanowaniu lub otrzymywanych w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w sytuacji przechowywania w formie elektronicznej dokumentów potwierdzających ich wywóz z terytorium kraju otrzymywanych w formie papierowej i niszczonych po ich zeskanowaniu lub otrzymywanych w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca będący spółką prowadzi działalność w zakresie produkcji elementów elektronicznych dla przemysłu RTV i AGD. W ramach prowadzonej działalności dokonuje m.in. transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT). Nabywcy towarów są podatnikami podatku od wartości dodanej, zarejestrowanymi na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych i posiadają ważny numer VAT-UE nadany przez państwo członkowskie ich siedziby. Wnioskodawca gromadzi dokumentację potwierdzającą, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju na terytorium innego kraju członkowskiego (w szczególności są to listy przewozowe oraz faktury za transport od przewoźników, spedytorów), co uprawnia go do opodatkowania dostawy 0% stawką VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00