Interpretacja indywidualna z dnia 8 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.262.2024.1.KF
Obowiązki informacyjne w związku z obniżeniem kwoty należności z tytułu zakupu energii.
Obowiązki informacyjne w związku z obniżeniem kwoty należności z tytułu zakupu energii.
Uznanie Państwa za podatnika zobowiązanego do odpowiedniego rozliczenia podatku należnego z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek rozliczenia przez Państwa każdej ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci energetycznej; uznanie, że wartość energii wprowadzonej do sieci przez Państwa a opisanej przez Spółkęna fakturze jako „wartość netto” stanowi po Państwa stronie kwotę
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Jako firma wynajmujemy lokale najemcom. Mamy dwa rodzaje umów. W starszych wskazany jest termin zapłaty kosztów eksploatacyjnych do 20 dnia miesiąca za m-c poprzedni na podstawie wystawionej przez nas faktury. W nowych umowach termin zapłaty określony jest na 14 dni od daty wystawienia faktury. W ubiegłym roku przez kilka miesięcy nie otrzymywaliśmy faktur od dostawcy energii elektrycznej i w związku
Miejsce opodatkowania usług dystrybucji.
Sprzedaż energii elektrycznej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 stycznia 2024 r. (sygn. 0114-KDIP1-3.4012.692.2023.2.JG).
Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.
Ustalenie podstawy opodatkowania w związku z dostawą energii elektrycznej.
Prowadzenie ewidencji ilościowej energii elektrycznej przez podmioty do jej prowadzenia zobowiązane zgodnie z art. 138h ust. 1 ustawy służy, co do zasady, prawidłowemu rozliczeniu podatku akcyzowego i jest w przypadkach określonych w art. 138h ust. 1 pkt 1-3 ustawy ściśle związane z wykonywanymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej zużytej na własne potrzeby, obowiązek prowadzenia ilościowej ewidencji energii elektrycznej, rejestracji w CRPA, obowiązku składnia deklaracji oraz braku obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii cieplnej.
W zakresie podatku akcyzowego, który dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji i zużycia energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych.
Odnosząc się do możliwości skorzystania przez Państwa ze zwolnienia, o którym mowa w § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, w stosunku do energii elektrycznej, której kosztem obciążani są najemcy, należy wskazać, że z przywołanego przepisu rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego wynika, że prawodawca przewidział możliwość zwolnienia z opodatkowania akcyzą zużycia
Dotyczy zwolnienia z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej wytwarzanej w instalacji fotowoltaicznej, która będzie dostarczana najemcom lokali.
Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, - Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.
Uznanie, że Gmina działa jako podatnik VAT zobowiązany do rozliczenia podatku z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci; obowiązek podatkowy z tytułu energii elektrycznej wprowadzonej do sieci powstanie w sposób opisany w art. 19a ust. 5 pkt 4 litera „a” oraz art. 19a ust. 7 ustawy o VAT; obowiązek wystawienia faktury VAT z tytułu energii wprowadzonej do sieci występuje w danym okresie rozliczeniowym
Opodatkowanie wprowadzania do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji; ustalenie, czy wartość depozytu prosumenckiego stanowi podstawę opodatkowania oraz ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego.
Firmy energetyczne znów przegrały z fiskusem. Jeżeli w 2018 r. kupiły świadectwa pochodzenia energii elektrycznej ze źródeł OZE, to przy umorzeniu ich w roku następnym mogły skorzystać z mniejszego podatkowego zwolnienia
W danym Okresie Rozliczeniowym występowali Państwo w charakterze podatnika świadczącego usługę, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy VAT, w ramach Transakcji VPPA, świadczona przez Państwa usługa w zakresie Transakcji VPPA podlegała zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, obowiązek podatkowy powinien być ustalony w oparciu o art. 19a ust. 5 pkt 1 lit. e i
Spółka nie powinna rozpoznawać przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu dostawy i rozliczania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii wytworzonej w mikroinstalacji i wprowadzonej przez Wnioskodawczynię jako prosumenta do sieci OSD, do momentu finalnego i definitywnego otrzymania od Sprzedawcy zwrotu środków zgromadzonych na depozycie prosumenckim