Beneficjent polecenia darczyńcy nie płaci PIT
Najpierw Ministerstwo Finansów publikuje projekt objaśnień do przepisów, a potem miesiącami, a nawet latami nie zamienia go na ostateczne objaśnienia. Gdy podatnicy powołują się na zawartą w projekcie interpretację, fiskus potrafi odpowiedzieć, że nie jest ona wiążąca
Odpowiedzią na potrzebę zapewnienie bezpiecznego i efektywnego przekazywania majątku następnym pokoleniom jest ustawa z 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (dalej ustawa). Obowiązująca od 22 maja 2023 r. ma zaspokajać także potrzeby przedsiębiorców w zakresie oddzielenia niektórych składników majątku od bieżącej działalności gospodarczej i umożliwić czerpanie z nich korzyści przyszłym pokoleniom
Fundacja rodzinna to zupełnie nowa w polskim porządku prawnym forma prawna utworzona przede wszystkim dla przedsiębiorstw rodzinnych jako poświęcona im forma sukcesji. Ale nie tylko. Cel ustawy jest szeroki i choć sukcesja jest kluczowa, to inne ważne rodzinne cele (np. stworzenie wspólnego majątku z żoną przy jednoczesnej rozdzielności majątkowej) czy choćby tylko prewencja przed utratą kontroli
Od 22 maja 2023 r. przedsiębiorcy będą mieli możliwość zakładania fundacji rodzinnych. Dzięki nim majątek firmy zostanie utrzymany w całości, co ma przyczynić się do rozwoju przedsiębiorstwa i realizacji nowych inwestycji. Przy tym członkowie rodziny fundatora nie będą musieli osobiście angażować się w prowadzenie biznesu, aby korzystać z jej zysków. Co ważne, założenie fundacji i przekazanie do niej
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakłada na biura rachunkowe liczne obowiązki związane z nawiązywaniem stosunków gospodarczych z klientami, monitorowaniem oraz analizą transakcji przez nich przeprowadzanych. 31 października 2021 r. wchodzą w życie ważne zmiany, które bezpośrednio wpływają na biura rachunkowe i wymagają podjęcia konkretnych działań. W opracowaniu
13 października 2019 r. na polskie spółki spadły kolejne obowiązki, tym razem związane z utworzeniem Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Spółki zostały zobowiązane do przekazywania informacji o tego rodzaju beneficjentach do Rejestru. Za niewykonanie obowiązków informacyjnych grożą sankcje o charakterze cywilnym, administracyjnym i karnym.
Od 13 października 2019 r. każda polska spółka handlowa oprócz spółki partnerskiej ma obowiązek zgłosić informacje o swoich beneficjentach rzeczywistych, a więc o osobach fizycznych sprawujących bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad spółką, do nowo powstałego rejestru. Za takie osoby są uważani między innymi wszyscy wspólnicy spółek osobowych oraz wspólnicy mający więcej niż 25% udziałów w spółce
Działalność socjalna prowadzona przez pracodawców w formie zfśs wymaga stosowania w tym zakresie regulacji wewnątrzzakładowych, które nie mogą być sprzeczne z ustawą o zfśs. Nie można zatem z góry wykluczyć z grona beneficjentów funduszu pracowników najlepiej zarabiających, a także pominąć dochodów małżonków posiadających rozdzielność majątkową przy ustalaniu ich prawa do wsparcia z zfśs. Ponadto o